Spoilers om Universal

Hej!
Igår var jag på Universal. Var där med 5 andra tjejer från skolan :)
Det var väldigt häftigt ställe. De hade verkligen gått all-in på allt! Jag hatar verkligen att åka karuseller. Jag hatar också 4D och 3D men det var i stort sett det enda som fanns att göra. Utmanade mig själv och åkte Jurassic Park där det var dinosaurie-robotar som kom ner från taket och i slutet en STOR T-Rex som anföll oss innan man åkte nerför en brant backe i kolsvart mörker. Är livrädd för dinosaurier och när saker hoppar fram (jump scares, och tycker inte att det är roligt. Får liksom inte en kick av att bli skrämd som alla andra verkar få) men är ändå glad att jag åkte den! Sen åkte vi också på studiotour och där förväntade jag mig bara en vanlig tour men så var det inte. Tre gånger åkte vi in i kolsvarta grottor och liknande där vi sedan fick uppleva en jordbävning, allt skakade och tåg sprängdes och flög mot oss (den här var "in real life") och även ett anfall från dinosaurier och king-kong, vilket för mig var den värsta. Den var som en 4D bio och när dinosaurierna slogs mot varandra så knuffades vår vagn och vi flög över en klippa. Vi fick också träffa på fast and furious gänget (även det i 4D) och var med om en biljakt. Vi fick även träffa på "Hajen" irl när vi åkte förbi en sjö och det var absolut det värsta för mig eftersom jag har en fobi för hajar.
Nu låter det ju som att jag hade det skit tråkigt på universal och att jag är världens mest mesiga person (vilket jag är) men fanns väldigt mycket som jag tyckte om också.
Vi kollade på en "animal actors" show som var underbar. Vi kollade på en "special effects" show som var super häftig och även en "waterworld" föreställning som bjöd på en häftig show med bl.a. ett flygplan som kraschade i vattnet (de bjöd även på sexism men det orkar jag inte ta nu).
Jag köpte ett säsongspass som kostade 119 dollar.
Endagsbiljett kostar 105 dollar så jag kände att det var värt att köpa säsongskort så kan jag åka dit varje helg om jag vill det ;) en av tjejerna jag åkte med har varit där 6-7 gånger!
(Bilderna: den rosa munken var lika stor som mitt huvud. Två av tjejerna som var med delade på den. Själv åt jag en mindre storlek med smore's smak. Jag åt en supergod, vegetarisk burgare på krusty burger. Inuti Hogwarts så är det en simulator, som 4D, som jag inte vågade prova men ska nog prova den nästa gång jag åker dit)

Hejsvej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0