Jetlaggad

Hej!
Nu har jag sovit en natt hos min värdfamilj och de är trevliga. Dock hade de inte fått information om att jag är vegetarian så då behövde jag berätta det för dem och först lät Faye (som är mamma i familjen) helt okej med det men idag under dagen så har hon frågat mycket om vad jag äter osv. så det känns inte riktigt okej... Jag ringde ändå en extra gång till EF för att försäkra mig om att de förstod att jag är vegetarian och det visste dem. Sedan glömde de också att berätta den "lilla" detaljen att jag behövde ha med mig ett speciellt papper för att ens få komma in i USA på ett studentvisum. Nu hade jag turen att de (efter mycket om och men) släppte in mig i landet iaf men tänk om de inte hade gjort det. Så EF har inte gjort ett gott intryck än så länge...
Idag gick jag en sväng till walmart som ligger kanske en 10-15 minuter härifrån och köpte lite nödvändiga saker. Super härligt väder men kan inte påstå att jag är så impad av hur det ser ut här. Betong överallt och trafiken är helt galen.
Imorgon är min första skoldag. Det tar egentligen ungefär 20 minuter till skolan men Faye sa att det tar en timme att åka buss -.- hon berättade att många tar uber till skolan men det måste bli asdyrt. Så får väl se hur det blir med den saken.
Nu ska jag sova, klockan är 22.00, vilket betyder att den är 07.00 i Sverige !
Hejsvej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0